Педагоги – новатори

Чутівський район
Соколов Ігор Володимирович, директор Чутівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Чутівської районної ради Полтавської області

Соколов Ігор Володимирович,1973 р.н., освіта вища, закінчив Полтавський педагогічний інститут імені В.Г.Короленка за спеціальність «Хімія.Біологія». Має 17 років педагогічного стажу, категорія – вища, звання - «Старший вчитель». З 1999 року  працює директором Чутівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Чутівської районної ради Полтавської області.
    Останнім часом у суспільстві значно зростає роль комп’ютерних технологій, які викликають суттєві зміни в освітньому середовищі. Педагогічний колектив Чутівської школи уже не один рік успішно використовує сучасні інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі. Для цього створили хорошу матеріальну базу: цілодобово підключені до мережі Інтернет три навчальних комп’ютерних комплекси, мультимедійні дошка та проектор з екраном. За сприяння адміністрації школи усі педагоги пройшли навчання комп’ютерним технологіям в освіті по програмі Intel. Більшість вчителів-предметників активно впроваджують ці елементи навчання на своїх уроках. Заняття з комп’ютерною підтримкою проходять яскраво, насичені великою кількістю цікавої інформації у вигляді презентацій, фото- та відеоматеріалів, тестів. Такі уроки дуже ефективні та надзвичайно подобаються учням.
    Директор  школи не тільки сприяє впровадженню новітніх технологій у навчальний процес, а й сам долучається до їхнього широкого застосування у своїй діяльності.
З 2009 року  школа є опорною з теми: «Впровадження ІКТ у навчально-виховний процес». Директор вміло скеровує роботу педагогів у цьому напрямку.
Ігор Володимирович є розробником веб-сайту школи. Сайт школи створений у системі uCoz( безкоштовний хостинг). Знаходиться у мережі Internet за адресою www/chutovo.at.ua. Містит 19 розділів меню. Має щоденну аудиторію, яка становить більше 400 унікальних відвідувачів. Швидко знаходиться усіма пошуковими системами, добре оптимізований у мережі Internet. Школа нагороджена дипломом конкурсу “Веб-сайт – обличчя успіху” в рамках чотирнадцятої міжнародної виставки “Сучасна освіта в Україні – 2011”.
 Соколов І.В. є  автором освітнього веб-ресурсу для керівників навчальних закладів «Форум директорів шкіл України», який сьогодні має щоденну аудиторію до 900 відвідувачів.У грудні 2011 року на спільному засіданні Асоціації керівників шкіл України та редакції газети і журналу «Директор школи» був нагороджений Дипломом за перемогу у Всеукраїнському конкурсі «Найкращий авторський освітній інтернет-сайт 2011 року»
У 2011-2012 н.р. під керівництвом директора педагогічний колектив взяв участь у пілотному проекті «Відкритий світ».
Управлінська проблема, над реалізацією якої працює Ігор Володимирович на сьогодні є актуальною і вагомою : «Інтернет-технології в управлінській діяльності керівника школи».
На базі Чутівської школи відбувся круглий стіл регіональної естафети «Нові стандарти-нова школа» ( 2012 р), де була представлена інформація, що супроводжувалася комп’ютерною презентацією «Використання ІКТ вчителями школи».
На базі школи проведене засідання директорського клубу «Пошук» на тему : «Сучасний урок- який він?»
У 2012 році Ігор Володимирович взяв участь у передачі на телебаченні «Лтава», поділився з глядачами результатами роботи по використанню інформаційних технологій в роботі керівника школи.
Соколов І.В. став переможцем у номінації «Директор школи» районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» та лауреатом обласного етапу конкурсу.
Цього року директора запросили до складу  постійно діючої Комісії для розгляду пропозицій щодо внесення імен педагогічних і науково-педагогічних працівників до Книги педагогічної слави України.
З  квітня 2014 року Ігор Володимирович учасник Асоціації керівників шкіл Полтавщини
Управлінське кредо директора школи :"Сьогодні потрібно йти туди, куди завтра підуть усі."(Стів Джобс). Матеріальна база для проведення навчально-виховного процесу досить потужна. 36 класних кімнат та навчальних кабінетів, що мають естетичний вигляд та зі смаком оформлені, розміщені у трьох навчальних корпусах.
Для впроваджененя інформаційно-комунікаційних технологій працює три сучасні комп'ютерні кабінети, в яких 30 робочих місць цілодобово підключені до мережі Іnternet та два сучасні кабінети фізики та математики. Для покращення рівня викладання предметів вчителями, школа має три мультимедійні комплекси та два мультимедійні проектори з екранами.
Соколов І.В. має публікації у фахових газетах та журналах. Так у журналі «Директор школи» опублікований як зразок звіт директора школи . У збірнику «Організація харчування у загальноосвітньому навчальному закладі вміщено матеріал з досвіду організації харчування в Чутівській школі. Досвід роботи «Комп’ютерне тестування на уроках біології» відзначили грамотою Полтавського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників.
Його педагогічні напрацювання у сфері інформаційних технологій належно оцінили учні, колеги, працівники відділу освіти, молоді та спорту РДА, районного методичного кабінету.

Петренко Юрій Васильович, директор Новокочубеївської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Петренко Юрій Васильович, 1971 року народження. Має  21 рік педагогічного стажу, спеціаліст вищої категорії,  учитель-методист. У 2013/2014 н.р. очолив колектив Новокочубеївської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Як учитель, досконало володіє програмовим матеріалом, ефективно впроваджує сучасні педагогічні технології. Завжди в пошуку ефективних форм і методів організації навчально-виховного процесу, використовує такі методи і прийоми навчання, що активізують розумову діяльність учнів. сприяють підвищенню в них інтересу до вивчення математики та інформатики.
Юрій Васильович працює над проблемою  «Впровадження інформаційно-комунікативних технологій в процесі вивчення математики». Девізом його роботи є слова : « Щастить тим, хто робить зараз те, що інші тільки збираються робити», тому шукає шляхи переходу від традиційної моделі освіти до сучасної, за умов якої формується партнерство вчителя і учня, здійснюється розвиток самодостатньої особистості.
Петренко Ю.В. – переможець районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2004» і призер ( ІІ місце) обласного етапу конкурсу у номінації «Математика»
У 2012 році взяв участь у роботі І Всеукраїнського з»їзду математиків  у м. Києві.
В цьому ж році учасник  обласного фестивалю «Золотий фонд уроків Полтавщини». Мультимедійний урок з математики  вчителя визнаний кращим і занесений на сайт ПОІППО імені М.В.Остроградського
Юрій Васильович працює у складі  Елітного цифрового клубу педагогів України та слухач вебінарів Дистанційної Академії Єльникової О.В. ( 2012/2013 н.р.).  Взяв участь у Всеукраїнському семінарі «Інструменти сучасного педагога» в рамках роботи  Дистанційної Академії( 2012р).
У 2012 році Юрій Васильович бере участь у Всеукраїнгському ФлешМобі01 «Топовий шкільний сайт». Результат- сайт школи зайняв ІІІ місце серед шкільних сайтів України, що брали участь у ФлешМобі.У 2013 році пройшов інтенсивний курс для керівників знз «ФлешМоб2.1.Об»єктивна атестація»
Учасник серії вебінарів «MS Excel- это просто. Мастер-класс от Дмитрия Быстрова» ( 2013 р), а також  від видавничої групи «Основа» :
-Мультимедійна презентація до уроку. Правила створення та помилки.
-Нові акценти в методиці викладання математики.
-Як закріпити знання і навички учнів початкової школи з допомогою електронних тренажерів(2013 рр)
У червні  2013 року виступав на Всеукраїнському вебінарі «Зіркове літо» на тему: « Використання хмарних технологій при проведенні обласного моніторингу якості математичної освіти та атестації педагогічних працівників школи». Сьогодні, будучи директором школи, активно впроваджує разом з колективом вчителів хмарні технології у навчально-виховний процес та управлінську діяльность.
Сьогодні Юрій Васильович член обласної СДГ вчителів математики. Учасник обласної Школи молодого керівника, яка розпочала свою роботу у травні 2014 року.
Має власні методичні розробки з досвіду роботи, проводить апробацію підручників. Активно ділиться знаннями і вміннями з колегами. Читає лекції  для вчителів математики на курсах підвищення кваліфікації у інституті.
Глибоке знання справи, високе почуття обов'язку є тим грунтом, на якому базується авторитет вчителя, керівника навчального закладу.

Малахова Тамара Іванівна(05.06.1955, с. Чапаєве Чутівського району Полтавської області)-директор Чапаєвської ЗОШ 1-3 ступенів Чутівської районної ради Полтавської області, учитель історії, Заслужений працівник освіти України, Відмінник освіти України, учитель – методист

Малахова Тамара Іванівна – професійний та ерудований керівник. Уміння аналізувати, об’єктивно оцінювати свою діяльність, діяльність колективу в цілому та кожного окремого працівника, інтелігентність, діловитість,створення належної навчально-матеріальної бази та забезпечення умов для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, засвоєння знань учнями на рівні обов’язкових вимог та сприяння розвиткові їхніх здібностей, щедрість на похвалу, раціональний розподіл обов’язків між заступниками та працівниками навчального закладу, виховання в учнів поваги до народних традицій та звичаїв на засадах родинного виховання, дбайливе ставлення до історико-культурного середовища – основні цінності, якими керується директор в роботі.
Народилася  Тамара Іванівна 5 червня 1955 року у селі Василівка Лебединського району Сумського області. Після закінчення Василівської середньої школи у 1970  році, вступила на навчання в Лебединське педучилище, яке закінчила в 1974р.
Трудову діяльність розпочала у  вчителем початкових класів Вільницької початкової школи. З 1975р.працює в Чапаєвській  ЗОШ  І-ІІІ ступенів вихователем групи продовженого дня, вчителем початкових класів, заступником директора з навчально-виховної роботи, а з 1988р. – директором школи.
У 1980 р. закінчила Київський державний педагогічний інститут імені О.М. Горького за спеціальністю викладач дошкільної  педагогіки та психології. У 1985р. – Полтавський державний педагогічний інститут імені В.Г. Короленка. За фахом -учитель історії і суспільствознавства середньої школи.
 Прийшла в освіту за покликанням серця й успішно здолала всі перешкоди на шляху до освітянського Олімпу. Дух новаторства і педагогічного пошуку увійшов у повсякденне її життя і життя школи, що сприяє високій результативності в роботі. За роки керівництва школою їй вдалося створити дружну, енергійну, високопрофесійну команду однодумців.
Т.І. Малахова є членом обласної творчої групи директорів по проблемі «Школа майбутнього».
У 2001 році  стала переможцем районного конкурсу «Учитель року-2001» в номінації «Керівник навчального закладу» та лауреатом обласного конкурсу.
За високі досягнення в роботі занесена до книг «Хто є хто на Полтавщині. Видатні земляки» (видання  випуск ІІ «Київ – 2004») ,«Лідери освіти Полтавщини» ( Полтава - 2009).
Делегат ІІ Всеукраїнського з'їзду працівників освіти, член президії  з'їзду.Два рази обиралася депутатом Чутівської  районної ради, була головою депутатської  комісії по освіті, медицині, житлово - комунальному господарству, Членом президії районної ради. Нагороджена іменним годинником Президента України.
Тамара Іванівна має публікації у книзі "Всеполтавський просвіт школи-родини” Полтавського ПОІППО ім. М.В. Остроградського "Технологія родинного виховання”, "Криниця вічної краси”, "Будьмо знайомі”.
За високі показники в роботі портрет Тамари Іванівни двічі був розміщений на районній Галереї пошани (2001р., 2007 р.) Більше 40 років Тамара Іванівна працює вчителем історії Чапаєвської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Творче кредо вчительки : «Пізнай дитину, збагати її розум знаннями, а серце наповни любов’ю до оточення».Працює над реалізацією теми : «Використання інноваційних технологій для підвищення якості знань». Практикує різні моделі викладання : пряме викладання, моделювання,дослідження. В арсеналі вчительки-уроки-прес-конференції, уроки-змагання, уроки-дослідження, комп’ютерні уроки.
Її учні активні учасники інтерактивного конкурсу  юних істориків «Лелека». Вчителька розробила серію авторських комп’ютерних презентації уроків із всесвітньої історії. Вона постійний учасник районного ярмарку «Творчі сходинки освітян Чутівщини»
Сьогодні на базі школи успішно діє районний Центр бізнес-освіти учнівської молоді, школа є базовою з правового виховання, ефективно впроваджується проект «ГАШ», працюють філії Чутівської музичної школи та районного БДЮТ.
Тамара Іванівна все встигає, бо роботою живе і прагне, щоб кожний новий день був прожитий з користю. За це її поважають колеги, учні, батьки та громадськість села.

Бендрик Віра Іванівна( 14 вересня 1950 р.н.,с. Филенкове Чутівського району Полтавської області. Спеціаліст вищої категорії,  учитель-методист. Учитель географії Артемівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Чутівської районної ради Полтавської області, заступник директора з навчально-виховної роботи)

Часто можна почути запитання, у чому сутність роботи методиста? Здавалося б, що тут незрозуміло?  Саме слово промовляє за себе. Методист – фахівець з методики. А що таке методика? Якщо в загальному – то це сукупність методів навчання чи певної діяльності. Саме так тлумачать поняття "методист" і "методика" словники. І в цьому тлумаченні вже припускається на голову вищий рівень компетентності методиста від інших працівників  освітянського напрямку діяльності, а також – супутні якості: широкий кругозір, ерудованість, логічне та аналітичне мислення, вміння бачити перспективу, комунікабельність, креативність і, що особливо важливо, грамотність. В освіті давно побутує неофіційне визначення поняття "методист" як "учитель вчителів".
Ось таким вчителем вчителів не один десяток років є Віра Іванівна Бендрик.Завжди усміхнена, тактовна і ввічлива, а коли потрібно- сконцентрована, вимоглива, справедлива.
Віра Іванівна народилася 14 вересня 1950 року. У 1972 році закінчила Харківський державний університет імені Горького за спеціальністю –географія.Свою трудову діяльність розпочала у Артемівській середній школі вчителем географії.
Віра Іванівна працювала завідуючою районним методичним кабінетом з 1983 по 1997 роки. Вона стала взірцем для молодих колег. Ерудована, творча, ініціативна, відповідальна. Цього вимагала і від підлеглих. Завжди коректна, доброзичлива, поважала думку інших. За час роботи сформувала колектив однодумців та сприятливий мікроклімат.
Роботу методичної служби намагалася перебудувати. Відзначалася високим рівнем фахової підготовки, загальною культурою, науковим підходом до реалізації інновацій, творчістю в організації методичної роботи, яку планувала і організовувала на діагностичній основі, з врахуванням потреб і можливостей педагогів.
Уміло здійснювала керівництво методичною роботою, активізувала методистів на забезпечення методичного супроводу навчально-виховного процесу та підвищення професійної майстерності педагогів. Прагнула заохотити, викликати у кожного колеги інтерес до роботи, бажання досягти результатів.
У пам’яті директорів шкіл та заступників директорів надовго залишаться семінари-практикуми, які проводила Віра Іванівна і які відзначалися науковістю, високою продуктивністю та практичною спрямованістю
У результаті тісної співпраці райметодкабінету та відділу освіти було розроблене Положення про атестацію закладів освіти( шкіл і дошкільних закладів у Чутівському районі( 1993 р) та конкретні примірні критерії оцінювання роботи за різними напрямками: рівень навченості, рівень вихованості, керівництво і внутрішкільний контроль; психологічний мікроклімат, підвищення педагогічної майстерності, техніка безпеки й охорона праці, наступність початкової школи та дошкільного навчального закладу, координація закладів у мікрорайоні та інші) Цими важливими документами користувалися керівники закладів освіти не тільки в нашому районі, а й в інших областях.
Цікавими, веселими та нетрадиційними у ті роки були і відзначення професійних свят.
Сьогодні Віра Іванівна – заступник директора з навчально-виховної роботи  Артемівської школи. Такі ж цікаві  та нестандартні методичні заходи, системна робота з реалізації теми : «Інноваційна діяльність навчального закладу в умовах компетентнісного підходу». І сьогодні методична робота в школі базується на діагностичній основі, що забезпечує індивідуальний підхід до освітніх проблем кожного вчителя. Крім того, її структура забезпечує здійснення аналітичної роботи по декількох проблемах: робота над методичною темою, інноваційна діяльність, розвиток інтелектуальних, творчих здібностей учнів, підвищення професійної майстерності. Разом з тим учителі висловлюють свої пропозиції, продукують ідеї щодо розвитку школи, поліпшення результативності навчального процесу, що знаходять своє втілення у методичних проектах, напрямах подальшого удосконалення навчального процесу.
Як учитель географії та природознавства працює над реалізацією проблеми : « Компетентнісний підхід, мотиваційні аспекти у вивченні географії з використанням інформаційних технологій». Навчальний процес будує так, щоб учні змогли послідовно підходити до формування базових компетентностей. В основі їх діяльності – уміння навчатися, мислити, володіючи інноваційними технологіями, формами і методами проведення уроків, привчає дітей заглиблюватися в сутність явищ і предметів, вправно веде до пізнання.
Ефективним є використання алгоритму дій з упровадження компетентнісно орієнтованого підходу до навчання. Віра Іванівна розробила конструктор компетентнісно-зорієнтованого уроку географії, який використовує сама, а також презентувала своїм колегам.
Серед різноманітних засобів навчання особливу увагу приділяє роботі з схемами-моделями та тезаурус-схемами.
Використання ІКТ допомагає вчителю реалізувати вимоги змісту сучасної освіти. Вона створила авторські презентації уроків географії  у 8 класі, експрес-тест з різних тем.
Власні методичні розробки «Легка промисловість та художні промисли України», «Використання інноваційних мультимедійних технологій у ході вивчення географії та економіки», «Упровадження компетентнісного підходу до вивчення географії» були представлені на районний ярмарок «Творчі сходинки освітян району».
Її учні- призери ІІ туру Всеукраїнських олімпіад з географії та економіки.
А ще Віра Іванівна творча особистість: малює, чудово шиє і в’яже.
Сучасні умови діяльності навчальних закладів ставлять дуже багато вимог до особистісних і професійних якостей, компетентності як вчителів, так і методистів. І хоча праця цих фахівців сьогодні явно недооцінена, проте вони мають постій­но дбати про самовдосконалення, підвищення своєї професійної майстерності. І зробити це не так уже й складно - потрібно лише любити свою справу, так як її любить наша колега.

Карлівський район
Заховайко Ганна Михайлівна, вчитель світової літератури та російської мови Карлівської гімназії імені Ніни Герасименко

Заховайко Ганна Михайлівна творчо працює над реалізацією навчальної програми, виховуючи активну життєву позицію в учнів, створюючи умови для розвитку особистості школяра, формування його основних компетенцій.
Працюючи по проблемі «Активізація мовленнєвої діяльності засобами технології розвитку критичного мислення», пріоритетними напрямками педагогічної діяльності вважає формування сучасної особистості, яка здатна самостійно знайти, обробити інформацію, логічно побудувати висловлювання, навести переконливу аргументацію, була відкритою до сприйняття думок інших і одночасно принциповою у відстоюванні своєї позиції. Уроки російської мови будує, ураховуючи особливості технології критичного мислення (етапи: евокація, усвідомлення змісту, рефлексія). Учитель вважає, що ключову роль у реалізації даної технології відіграє надана учневі можливість вибору для нього (як для суб’єкта діяльності) певних способів просування до визначеної мети, тих, яким він надає пріоритет; допомога дитині у визначенні ставлення до себе, інших людей, навколишнього світу, своєї діяльності. 
На уроках російської мови працює над формуванням і розвитком мовленнєвих навичок, необхідних для вільного використання в усному й писемному мовленні. Велику увагу приділяє грамотності учнів, збагаченню словникового запасу. Розвиває самостійність, ініціативу та творчість школярів. На уроках ефективно використовує сучасні форми й методи навчання, які суттєво активізують розумову та пізнавальну діяльність учнів, сприяють підвищенню їхнього інтересу до вивчення предмета. Учитель вважає, що розвитку критичного мислення сприяють питання високого рівня, прийоми «Корзина ідей, понять, імен», «Віриш – не віриш», «Ключові слова», створення кластерів, читання з помітками. На стадії рефлексії часто використовує такі художні форми: синквейни, есе, прийом „РАФТ“.
Ганна Михайлівна бере активну участь у роботі кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін та районного методобʼєднання, є керівником методобʼєднання вчителів етики Карлівського району. Проводила відкриті уроки, виступала з повідомленнями про розвиток сучасної психолого-педагогічної науки на семінарах із питаннями: «Технологія критичного мислення як багатовимірне бачення світу», «Проектування сучасного уроку в соціальній площі», «Створення позитивного іміджу навчального закладу – необхідна умова функціонування сучасної школи».
            Заховайко Г. М. –  учасниця Міжнародної наукової конференції «Англійський ренесанський  Парнас: Уільям Шекспір і його сучасники» у    м. Запоріжжі (2010 р.). Вона презентувала досвід роботи з упровадження технології критичного мислення  на міжобласному майстер-класі учителів світової літератури Полтавської, Черкаської, Чернігівської областей «Педагогічні зустрічі» на Полтавщині з проблеми «Викладання світової літератури на сучасному етапі: досвід, проблеми, перспективи» (2012 р.).
Учні Ганни Михайлівни мають високий рівень навчальних досягнень відповідно до Державних стандартів загальної середньої освіти. Вони є призерами та переможцями районних олімпіад із російської мови та літератури (2010-2011 н. р. – ІІ м., 2011-2012 н. р. – І м.).
Заховайко Г.М. - автор методичних посібників «Мистецтво бути людиною», «Формування полікультурної компетентності учнів на уроках світової літератури засобами критичного мислення», «Людина починається з добра…(інтерактивні форми і методи роботи на уроках етики по формуванню життєвої компетентності)», статей у фахових періодичних виданнях «Зарубіжна література в школах України», «Всесвітня література в середніх навчальних закладах України». Розроблена вчителем система методичних прийомів  з критичного читання та критичного письма є прикладом практичного впровадження даної технології на уроках російської мови, що є інноваційним у методиці викладання предмету на теренах України.
Ганна Михайлівна – переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «Учитель року 2013» в номінації «Російська мова».

Губарь Олена Вікторівна, вчитель початкових класів
Карлівської гімназії імені Ніни Герасименко

Губарь Олена Вікторівна, учитель початкових класів гімназії ім.Ніни Герасименко м.Карлівки. Лауреат обласного конкурсу в номінації «Початкові класи».
Закінчила Харківський державний педагогічний університет ім.Г.С.Сковороди за спеціальністю «Початкове навчання та хореографія». За наслідками атестації присвоєно першу кваліфікаційну категорію. Стаж педагогічної роботи – 15 років.
Олена Вікторівна працює над науково-методичною  проблемою  «Розвиток комунікативної  творчої  діяльності молодших школярів засобами фантазування». Пріоритетним завданням вчитель вважає всебічний розвиток школярів, зокрема їх творчих здібностей.
Новизна досвіду - у методичних прийомах, які використовує вчитель для вироблення в учнів високого рівня  творчого мислення , уяви, орієнтують на створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини. Вчитель переконана, що здібності до творчості є в кожної дитини, а щоб їх розвинути, учням необхідно давати можливість фантазувати. У процесі творчості дитина виявляє свої почуття, думки, відбувається розвиток її особистості, так як тільки креативній особистості притаманні напруженість уяви, інтуїція, фантазія, оригінальність, ініціативність, висока самоорганізація, працездатність.
Олена Вікторівна вміє поєднати знання з умінням виділити з науково-педагогічної теорії і практики все необхідне для творчої праці. Веде власний пошук вирішення педагогічних проблем, виробляє творчий почерк, власний стиль.
Результативність досвіду визначається позитивними змінами, які простежуються в зростанні сформованості мовленнєвої компетентності учнів. А саме: у цілісності знань, умінні застосовувати знання на практиці, у досвіді емоційно-ціннісного ставлення до набутих знань.

Коломієць  Олександр Михайлович,  учитель фізики
Климівського НВК Карлівської районної ради

Коломієць Олександр Михайлович має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю учитель математики, фізики, астрономії та БЖД. З 2006 року працює у Климівській ЗОШ І-III ступенів.
За час роботи у школі зарекомендував себе як відповідальний і досвідчений педагог, який займається самоосвітою, активно переймає досвід роботи своїх старших колег, ділиться набутим досвідом роботи на засіданнях шкільного та районного методичних об'єднань, виступає з доповідями, проводить відкриті уроки, є керівником шкільного методичного об’єднання класних керівників. Завжди старанно готується до уроків, враховує індивідуальні особливості учнів та особливості навчального матеріалу. Учителю найбільш вдало вдається використовувати методи особистісно-орієнтованого підходу до організації навчального процесу, які змушують учнів мислити, висловлювати свої думки, аналізувати ситуації, спонукають учнів до творчості. Широко використовує міжпредметні зв'язки для систематизації матеріалу на уроках фізики.
Олександр Михайлович працює над проблемою «Реалізація методів особистісно-орієнтованого навчання в умовах класно-урочної системи навчання», що дає змогу побачити, наскільки учні не тільки знають, а й усвідомлюють і розуміють навчальний матеріал.
Коломієць О.М. швидко знаходить вихід зі складних педагогічних ситуацій, уміє переконувати та відстоювати свою думку. Намагається завжди бути поінформованим про новації у методиці викладання предмета. Під час проведення уроків використовує різні прийоми і форми навчальної діяльності. На його уроках панує творча, доброзичлива атмосфера, учні беруть активну участь у навчальному процесі, учитель проводить уроки з урахуванням вікових та психологічних особливостей учнів, відповідно до сучасних вимог організації освітнього процесу. Під час проведення уроків уміло застосовує інформаційно-комунікаційні технології, що дає змогу активно впроваджувати методи особистісно-орієнтованого навчання, значно підвищувати ефективність уроків та поліпшувати якість знань учнів.
Залучення елементів таких інноваційних технологій, як інтерактивне навчання, проектна технологія, технологія «Портфоліо» дозволяють учителю нестандартно підходити до навчання учнів, активно залучати їх до співпраці на уроці та у позаурочний час, розвивати здібності, а інколи й відкривати юні таланти. Своїм учням Олександр Михайлович пропонує варіативні домашні завдання, нерідко спонукаючи учнів обрати собі домашнє завдання самостійно, на уроках організовує групову роботу, створює проблемні ситуації, стимулює надання аргументованих відповідей, практикує взаємооцінку та самооцінку, слідкує за культурою мовлення учнів, спонукає до роботи із різними джерелами інформації, навчає усвідомлено робити вибір, виховує на прикладах видатних людей, для зацікавлення учнів власним предметом часто використовує приклади із побуту, історії фізики, світового та українського мистецтва.
Завдяки правильній організації роботи Коломієць О.М. досяг належного рівня засвоєння навчального матеріалу. Значну увагу приділяє роботі з обдарованими дітьми, проводить з ними додаткові факультативні заняття, готує учнів до участі в олімпіадах, конкурсах районного рівня. Підготовлені ним учасники протягом останніх років неодноразово ставали переможцями та призерами районних олімпіад з фізики.
Коломієць О.М. дипломант обласного конкурсу професійної майстерності «Учитель року 2013» в номінації «фізика».

Машівський район
Довгаль Оксана  Петрівна, вчитель французької мови
Кошманівської загальноосвітньої школи І—III ступенів

Довгаль О.П. працює учителем французької мови  у Кошманівській загальноосвітній школі І—ІІІ ступенів з 1997 р. Вона має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «учитель-методист». Крім того, Оксана Петрівна працює завучем з навчально-виховної роботи Кошманівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
За час роботи в навчальному закладі  Довгаль О.П. зарекомендувала себе як творчий, ерудований  педагог,  досвідчений і вмілий організатор. Її уроки проходять на високому емоційному рівні, знання та врахування вікових та психологічних особистостей учнів дає змогу досягти значних результатів. Постійно і вміло учитель застосовує інформаційно-комунікаційні технології, активно впроваджує методи інтенсивного навчання і, як результат, вихованці Оксани Петрівни мають глибокі і міцні знання (42% учнів 5 класу мають високий рівень навченості, у 11 класі якість знань 75%).
Учитель  бере активну участь у роботі методичних об’єднан­ь,  проводить відкриті уроки, виступає з активними доповідями, щедро передає свій  багатий досвід колегам. Оксана Петрівна вміло орієнтується в складних педагогічних ситуаціях, знаходить єдино правильне вирішення проблеми. Іде в ногу з останніми новітніми досягненнями методики викладання предмета. Різноманітні ефективні прийоми і методи та форми навчальної діяльності, доброзичливості і креативність учителя перетворюють кожен урок на високе педагогічне дійство, у якому на рівних виступають учні і учитель. Цим і досягається глибина засвоєння учнями навчального матеріалу, висока якість, її знань і умінь.
Оксана Петрівна має високий рівень теоретичної та методичної підготовки,  володіє сучасними формами й методами організації навчально-виховного процесу, що стимулюють активну пізнавальну мовну діяльність учнів. Відзначається творчістю, професіоналізмом, активністю, високим рівнем самоорганізації та здатністю втілювати свої ідеї в життя.
Учителька широко застосовує можливості інформаційно-комунікаційних технологій, які допомагають формувати в учнів світогляд, цінності культури, вміння самостійно вчитися та критично мислити, здатність до самопізнання та самореалізації особистості. А тому й обрала методичну проблему «Використання ІКТ на уроках іноземної мови». Це підвищує інтерес учнів до вивчення французької мови шляхом розвитку позитивної внутрішньої мотивації. Копітка і постійна  робота з обдарованими учнями має ефективні і результативні наслідки – вихованці Оксани Петрівни стають переможцями районних та   призерами обласних  олімпіад з французької мови.
Довгаль О.П. – переможець обласного конкурсу «Учитель року  2013» у номінації «Французька  мова».