Зональна школа новаторства в дії

18 березня відбулося засідання дискусійно-педагогічного клубу «Світоч»

Стрімкий розвиток комп'ютеризації, інтернету і гаджетів поклали початок нової епохи в історії людства, яку назвали цифровою. Кожен з нас відчуває на собі вплив цієї епохи. Щодня на нас з величезною швидкістю обрушується справжній інформаційний океан. Сьогодні ми маємо усвідомлювати, що з появою різних джерел інформації навчання повинно відбуватися в інших площинах - шкільна система має перестати бути системою дублювання знань і перетворитися на систему створення знань.

Саме тому цьогорічне засідання дискусійно-педагогічного клубу «Світоч» в Карлівській ЗОШ №1 було присвячене темі «Впровадження проривних навчальних стратегій в навчально-виховний процес предметів математичного циклу – математики, фізики, інформатики». В роботі клубу взяли участь начальник відділу освіти, молоді та спорту Карлівської райдержадміністрації Слєпцова Л. М., керівники навчальних закладів, методисти районного методичного кабінету, вчителі-новатори, голови районних методичних об'єднань вчителів математики, фізики, інформатики.

Робота клубу розпочалася з представлення директором Карлівської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Гаврись Л. О. самоаналізу роботи школи як громадсько активної в форматі відео.

Досягнення творчого рівня розвитку особистості можна вважати найвищим результатом початкової школи майбутнього. Тому під час засідання методистом РМК Шабановою О.І. та вчителем початкових класів Карлівської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Комісаровою Ю. М. було окреслено основні характеристики ТРВЗ як однієї з інноваційних технологій, що зорієнтована на розвиток системного мислення дитини, формування вміння вихованців знаходити самостійно нові знання, вирішувати проблеми різного рівня складності з використанням винахідницьких завдань.

Основна практична частина «Світоча» була представлена варіантами впровадження в практику роботи навчальних закладів трьох проривних стратегій - відкритий простір, цифровий клас, ігрофікація та інноваційних форм застосування ІКТ в методичній роботі вчителями-новаторами: Колісник Л. В., Опришко В. М. (Карлівська ЗОШ І-ІІІст.№1), Козачинським О. І. (Лип'янська ЗОШ І-ІІІст), Заїкою М. Г. (Нижньоланнівський НВК), Коломійцем О. М. (Климівський НВК), Безсмертною Я. В. (Карлівська гімназія імені Ніни Герасименко), Ворок Н.О. (Карлівська ЗОШ І-ІІІст.№4).

Під час підведення підсумків роботи дискусійно-педагогічного клубу «Світоч» методистом РМК Мазур Т. А. визначені завдання щодо подальшого впровадження проривних навчальних стратегій в навчально-виховний процес предметів математичного циклу – математики, фізики, інформатики в рамках роботи районних методичних об'єднань.

З матеріалами роботи «Світоча» запрошуємо ознайомитися на блозі за посиланнями
http://svitochblog.blogspot.com/




























Обласний науково-практичний семінар «Діяльнісний підхід як основа реалізації державних освітніх стандартів»

2 грудня 2015 року Карлівська гімназія імені Ніни Герасименко Карлівської районної ради гостинно зустріла учасників обласного науково-практичного семінару «Діяльнісний підхід як основа реалізації державних освітніх стандартів».

Організаторами заходу виступили кафедра методики змісту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, відділ освіти, молоді та спорту Карлівської райдержадміністрації, Карлівський районний методичний кабінет та Карлівська гімназія імені Ніни Герасименко. Серед запрошених були заступники директорів з навчально-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Полтавської області та педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів Карлівської районної ради.

У просторій актовій залі, незважаючи на грудневу заметіль, панувала атмосфера творчого пошуку та професійної зацікавленості. За основні завдання учасниками семінару було обрано такі: систематизувати й поглибити знання із питань реалізації діяльнісного підходу у навчанні шкільних предметів; проаналізувати методичні особливості використання конкретних технологій реалізації діяльнісного підходу на програмовому матеріалі; організувати практичну діяльність із розроблення фрагментів діяльнісно орієнтованих навчальних занять; виявити позитивний досвід, окреслити проблеми, сформулювати перспективи реалізації діяльнісного підходу у навчанні.

Слід зауважити, що семінар був не лише задекларований як науково-практичний, але власне таким і став. Учасникам зібрання були запропоновані чотири тематичні лінії спільної роботи як теоретичного, так і практичного спрямування, а саме: «Теоретичні засади», «Працюємо за новими стандартами», «Діяльнісно орієнтоване навчальне середовище закладу освіти», «Ефективне проектування навчального заняття».

Яскравою ілюстрацією до розкриття проблеми реалізації діяльнісної змістової лінії через формування навчально-інформаційних умінь і навичок учнів початкових класів стала демонстрація проектної діяльності маленьких вихованців Карлівської гімназії імені Ніни Герасименко (учитель О.В. Хомутник) та Попівського НВК №2 (учитель Л.М. Серебрянська). Тематичне спрямованість їх проектів (проблема комп’ютерних ігор та багатодітна родина і демографічна ситуація в країні) не могли не здивувати своєю оригінальністю.

Учасникам були запропоновані розмаїті форми роботи: фрагмент семінару-практикуму «Технологічний супровід реалізації діяльнісного підходу в навчально-виховному процесі» (заступник директора з навчально-виховної роботи Карлівської гімназії імені Ніни Герасименко Л.П. Полтавська), три майстер-класи вчителів Карлівської гімназії імені Ніни Герасименко: «Історія повсякденності як засіб формування соціально-активної, толерантної особистості на основі діяльнісно орієнтованих технологій навчання» (учитель історії та правознавства В.І. Безсмертна), «Розвиток комунікативної творчої діяльності молодших школярів засобами фантазування» (учитель початкових класів О.В. Губарь), «Формування соціально активної особистості на уроках української мови та літератури шляхом впровадження технології зустрічних зусиль» (учитель української мови та літератури О.Г. Коновал) та майстер-клас заступника директора з навчально-виховної роботи Максимівського НВК М.О. Лазоренко «Формула продуктивного уроку географії».

На завершення семінару всі стали учасниками навчального тренінгу «Цільові орієнтири уроку», модераторами якого виступили О.О. Буйдіна, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри методики змісту освіти ПОІППО ім. М.В. Остроградського, І.О. Міщенко, старший викладач кафедри методики змісту освіти ПОІППО ім. М.В. Остроградського, та О.В. Сутула, завідувач методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Карлівської районної державної адміністрації.